Pages

Wednesday, April 11, 2012

hasil rempitan

as salam,

akak cuba merempit selepas sakit hari itu.Mungkin anda tertanya-tanya, berapa banyak hasil rempitan yang akak dapat .hehehehhe
Hmm........ akak merempit naik basikal tua, so tak ada la banyak sangat hasilnya......

Sekarang ni sibuk sangat dengan kelas smocking, so tak banyak masa sangat boleh digunakan untuk menjahit.......
tambah2 pulak akak ni maid sepenuh masa di rumah  ini...ekekekek......


marilah kita tengok hasil rempitan

fabric designer cotton Riley Blake untuk main Bodice dan Michael Miller untuk hem , sash dan lining.
Masih ada sehelai jika sesiapa berminat , Harga RM75.

Ini pulak skirt yang lin bagi linknya, tapi dah lupa apa nama link tersebut sebabnya, akak cuma tengok ukuran , lepas tu pandai2 jahit sendiri.Yang ini guna fabric cotton grade A i.e. lembut dan sedap di pakai. untuk menambahkan kecantikan skirt ini, akak gunakan lace sebagai finishing. yang ini nak let go at RM25. kalau tempah RM13 aje

skirt ini sama dengan yang di atas, cumanya ia dari fabric cotton designer. Ia kepunyaan anak akak si Julia. Julia sangat suka skirt ni, begitu juga dengan sepupu dan rakan2 sekolah dia..
harga skirt seperti ini menggunakan designer cotton untuk usia 3/4 tahun ialah RM47.

Baju kurung ini dah lama siap, tapi masih tertangguh sebab sedang berfikir dengan serius samada nak jahit manik ke tidak......
fabric dari cotton linen  yang berharga RM60 semeter untuk lerang 60 inci.Untuk baju kurung sebegini , kita cuma perlu 3.5 meter aje........


 ok la..... sehingga ketemu di lain post.....
assalammualaikom.......

3 comments:

♥ sakinah hj othman ♥ said...

bila la sy boleh wat baju kanak2x mcm kat atas 2...

Ratenawati Suzari said...

sakinah,

bila2 pun boleh.
nanti akak akan keluarkan poal baju kanak2 bersama dengan instruction bergambar.......

Ratenawati Suzari said...

sorry,
pola ,
harga mungkin dalam RM15.
dah ada nanti akak hilite kat blog