Pages

Sunday, October 2, 2011

projek terbaru

As salam, maaf kan saya kerana telah memerap entry ini begitu lama, malas nak buat karangan gitu. hehehehe

projek terbaru saya ialah membuat gown kanak-kanak. kali ini tanpa smocking. wah!!! tak sangka cepat siap... hehehhe
la ni, dah ada 5 pasang yang sudah di potong, tengah kemaruk la tu......

gambar yang di bawah ni ialah baju yang telah siap. Ada beberapa helai lagi, tapai malas lah pulak nak up load gambar.


bahagian hadapan
gown potong paras pinggang dan di letakkan ribbon utk menaikkan seri kepada si pemakai yang sedang demam.
bahagian belakang di jahit sash, so kalau nak nampak kurus, ikat lah sash tu ketat sikit, nampak la pinggang mu yang ramping itu. ekekekekke


Gambar di bawah pula, ialah bahagian dalam baju tersebut.Lining di pasang cuma pada bahagian atas sahaja. semua jahitan di jahit ke dalam atau dalam perkataan lain di simpan, jadi anak2 selesa memakai baju tersebut. teknik ini saya belajar dari magazine australia yang menjahit gown kanak2 untuk butik2 di sana ;beberapa tahun dulu.
di bawah untuk bahagian hadapan.




satu lagi design, yang ini kaler kain agak dull, tetapi design tu sangat la menarik hati saya. Hmmmm.... mesti ada lagi design nih...



yang ini pula tempahan dari cik mega untuk anaknya muneerah. Untuk design begini saya ambil upah tempahan $25. Untuk design pertama dan ke dua , upah ialah $20.....

ok la, nanti saya update manik pulak ye.
















No comments: