Pages

Sunday, December 28, 2008

kenapa malas up-date blog

kenapa ye? malas nak up-date sekarang ini.munginkah kerana saya salah seorang yang dikategorikan hangat2 tahi ayam.hehehe...........

hari ini telah bermula1 muharram, saya sangat2 berharap dan bermohon kepada Allah semoga menjadikan saya seorang yang sangat2 baik dalam segala hal seperti menjaga solat, mengaji , mendidik anak2,menjaga kebajikan rumahtangga dan bermacam lagi yang berkaitan dengan mendapatkan pahala dan memberi tiket untuk saya dan keluarga masuk ke dalam golongan yang beriman dan dijamin syurga.

Minggu ini, walaupun cuti panjang kamisekeluarga tidakpulang ke kampung kerana hendak menjaga budget.apakah activiti kami untuk mengurangkan budget?

1. kami tidak selalu ke mall sebaliknya hanya pergi ke tempat yang kurang/tidak memerlukan kos. contohnya bersantai di taman permainan kanak2 dan juga mengunjungi tempat perkelahan seperti di FRIM.

2. Belajar breakfast di rumah atau di empat yang kurangkan kosnye seperti di kopitiam instead of di coffee bean atau san francisco coffee.

3. Kurangkan pembelian barang permainan anak2 dengan tidak mengunjungi kompleks2 mebeli belah atau yang seangkatan dengannya.

4. Berkira untuk membeli barangan dapur agar tidak membazir, ini kerana maid saya suka memasak , kadang2kami tidak makan apa yang di masak kerana terlalu banyak

itu yang dapat saya fikir sekarang.

Sekarang di rumah saya ada keluarga sebelah suami datang, loke telah menolong saya untuk membuat para okid. Hmmm lega sedikit kerana kalau tidak saya kena membuatnya sendiri.saya tidak sempat untuk snap photo. gambar2 di bawah ini adalah sebahagian dari orkid saya.


http://i457.photobucket.com/albums/qq292/sratne/rumah111208/ahkoon043.jpg
http://i457.photobucket.com/albums/qq292/sratne/rumah111208/ahkoon048.jpg

No comments: