Pages

Monday, October 20, 2008

Hidup ini satu dugaan

semalam aku sudah mula memantau perbelanjaan dapur. itu adalah tugas aku setelah aku rasakan, kami suami isteri kena menambah simpanan untuk anak2 belajar lebih dari sebelum ini.nape tiba2 aku begitu mengambil berat hal ini, ini adalah kerana adik ku yang terror masa kat matriks dapat 4 flat ,tapi sekarang kena extend lagi setahun. lebih berat lagi bila pinjaman sudah tidakdisambung lagi. so, adik beradik kena mengadakan meeting macamana nak menanggung nya belajar.
so, i have to take into account if this situation happen to my children, i have to have back up.

then, i went for beading class, which i have completed and received certificates for that course.so, now I can add in this beading technique into smocking dress.For a start, i think i am going to do it to my daughter's dress. tadaaaaaaaaaa

sebagai menghargai kejayaan ini , saya menghadiahkan diri sendiri dengan sulaman manik di baju kurung yang baru siap.aku start menjahit pada pukul 12pm setela suami keluar kerja.


start pukul 1 selepas hubby keluar pegi kerja.


terpaksa berhenti pukul5 .30 petang sebab dah habis la pulak beads. kena tunggu esok la nak siapkan baju nih. tensi...tensi.....tensi.........

I have intended to learn sewing baju kurung and baju melayu as well. Hopefully, by next month I am ready taking orders from client.

Setelah menghantar maid aku ke komuter station, kami sekeluarga melawat cousin aku di gleaneagles. Warded sebab leukimea and will be there for the next 6 months, pity my aunt n uncle as they have to stay there as well.rumah kat kampung kena tinggal untuk 6 bulan, kesian kan.......
itulah aku rasa hidup ini penuh dugaan, jadi bersabar lah dan berusahalah....

No comments: